2011-03-01

Ute-dag!

Idag är jag äntligen ledig efter att ha jobbat hela helgen! Ingen roligt helg heller, nästan alla patienter hade eller fick magsjuka! Så nu är hela avdelningen stängd iallafall. Jag och Alma är tydligen två tappra stenhårda sköterskor som lyckats med alla knepen för att inte bli smittade (ska dock inte säga för mycket än...).
På Lördag kväll köpte jag och Hjärtat hem ute-matchen Leksand-Mora via nätet och det var det verkligen värt!! Vilken häftig match, vilket ös Mora hade!! 1-4 blev resultatet!!

Idag har Thomas varit arbetslös, dock blir det fortsatt jobb igen imorgon åt honom :)

Idag har vi alltså varit hemma båda två så vi har passat på att ha en utedag tillsammans!
Vädret var super ända tills vi kommit ut på tjärnen för att fiska, då blåste det tidvis ganska kallt och lite moln kom farandes ibland, men vi härdade ut någon timme och hundarna fick busa av sig i snön. Fisken ville dock inte alls idag...
Efter någon timme gav vi upp och åkte till Nusnäs och var ut på siljan en snabbis sedan gjorde vi en myseld och grillade lite korv! Tänk vad mysigt det är med en eld! Det är avslappning för mig att bara sitta vid en eld i naturen och njuta! Hundarna roade sig med att gnaga på pinnar och puckla på varann i skogen!

Nu till helgen är jag långledig fredag-söndag, då har vi planerat att åka till Femten och försöka bo där utan att frysa ihjäl! Hoppas på strålande väder och bra fiske! Det ska bli så härligt att komma dit igen. Att vara i Femten är total avkoppling, ingen el, inget vatten, ingen mottagning på telefonen, kan det bli bättre?? Jag är en äkta skogsmulle! ;P
Lägger ut ett par bilder jag tog i Femten för någon vecka sedan, hoppas på samma väder men varmare temperatur till helgen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar