2011-03-17

Stegtävling och snart helg!

Har inte hunnit med att uppdatera bloggen på ett tag nu. Tiden flyger iväg. Jobbbade helgen som var, på söndagen hämtade vi våran skoter! Åkte runt lite i Nusnäs och ner på sjön, Thomas brorsdotter var mycket imponerad och ville vara med och åka!


Flera mornar i rad jag jag vaknat precis 7:33 även om jag har sovmorgon så står klockan på samma tid när jag slår upp ögonen! Börjar bli läskigt!

I Måndags var jag ledig hela dagen, då var jag hem till Malung och besiktade Forden, det gick bra! Passade på att ta en långpromenad upp på och runt Byråsen med syster yster. Passade ju bra eftersom vi började vår stegtävling med jobbet då! Dessutom fick jag en hel massa träningsvärk efteråt! På månda kväll var vi ute och rastade skotern igen :)

Tisdag åkte jag ut till Vika och hälsade på Emma i nya lägenheten! Mysigt! tog en långpromenad med hundarna där innan jag for hem igen. Underbart väder och strålande sol!! :) Väl hemma åt jag mat sedan kom Marja över och tog ytterligare en promenad innan jobbet!

Igår Onsdag var jag först på jobbet några timmar sedan gick jag hem för att plugga lite, handledarutbildningen (lagom roligt). Det blev iaf en halvlång promenad på lunchen så några steg fick jag ihop. På kvällen var jag på badhuset med mina scoutbarn, en lyckad kväll! Men oj vad man fick räkna huvuden hela tiden, trots att dom bara var sju!
Igår började dessutom Grey's igen! YIPPI :)

Idag vaknade jag också vid 8-tiden, drog mig lite eftersom det inte var någon sol idag, inte lika lätt att gå upp då.. Åt lite LCHFbröd med avokado och majonäs till frukost sedan tog jag och hundarna en långpromenad! 9000 steg blev det :) Så nu har jag räddat även denna dagen. blir en kortis till innan jobbet sedan blir det steg på jobbet och påvägen dit och hem. Den här stegtävlingen gör mig stressad kan man säga.. vill ju inte halka efter!!
Funderar på vad jag ska äta till lunch, det är lite tomt i kylskåpet.. hmm..

Snart är det helg iaf och väderprognosen säger att det skall bli en stor sol i helgen!! Det betyder fiske och skoter hela helgen! ska nog slå ett läger vid siljans strand i Fu :)

Det är några som följer min blogg varje dag verkar det som,  det tycker jag är lite roligt! Kramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar