2011-03-07

Måndag igen!

Vad tiden går fort, den springer iväg!
 I Helgen har jag och hjärtat och hundarna varit i Femten. I fredags när vi kom var det faktiskt riktigt varmt i stugan, Tack pappa för att du satt på gasolelementet! :) Ute var det mestadels sol, lite moln ibland bara.

Vi satte ut några saxar och pimplade lite, fick några små abborrar. Hundarna var tokiga och glada och raceade i snön :) Tyvärr var det mycket snö på isen så vi fick pulsa en hel del.. (den där skotern hade varit bra att ha) Motion fick vi iallafall och jag fick även en stor dos träningsvärk!



På kvällen myste vi i tystnaden, hundarna var totalt utslagna och sov som små änglar! För Lukas del måste det vara oerhört skönt att kunna känna sig tom på energi, han har ju varit ett uppskruvat energiknippe sedan i november innan vi började med operationerna!
Lukas ligger och spanar ut över sjön!









På Lördagen kom Mamma och Pappa och Emma och hälsade på med hundarna Hugo, Max och Harry. Dagen började med sol och ganska mycket vind, frammåt dagen blev det en snabbt övergående snöstorm och sedan sol med hård vind. Sista turen jag och Thomas tog ut för att syna saxarna höll vi på att blåsa bort, dessutom var hålen helt översnöade så vi fick sitta på knä och gräva fram dom. gav upp fisket med saxarna då, vi orkade inte pulsa ut till dom för att kolla dom igen. Ingen gädda den här gången, men några mörtar var borta iaf så något måste ju tagit dom...


På Söndagen lyssnade jag på vasaloppet via radion, det är nog första gången i hela mitt liv jag inte såg det på TV! Kul att en svensk vann!
Söndagen var solig och fin, vinden hade gett sig så vi tog en promenad efter vägen och njöt, efter det blev det lite solning i snön innan vi packade ihop och åkte hemmåt! Var om hos mormor och morfar påvägen hem, hjälpte morfar att fylla i lite papper och lyssnade på lite gamla historier från förr i tiden :)
Köpte Pizza i Malung och njöt av! Kom hem ganska sent igår, packade upp och njöt av en dusch!

Nu är det snart dax för jobbet! Undrar om jag kanske får jobba med Karin ikväll?! :)
Vårvinter!! :)

Längtar redan till nästa lediga helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar