2011-03-30

Deprimerande!

Att vara sjuk är så tråkigt!!
Idag skiner solen, några plusgrader och nästan vindstilla och vad gör jag.... Sitter i soffan, ligger i sängen, sitter framför datan, osv...
Dessutom är det här en konstig förkylning jag har, det känns inte som det brukar, i vanliga fall brukar jag bli jättesnorig och näsan bara rinner, nu är den helt täppt med seg snor som bara sitter kvar. Halsen gör tokont av och till, däremellan är den nästan bra, hosta mest på morgonen och kvällen. Orken var ganska bra i måndags även fast jag var trött men igår orkade jag knappt något, idag känns det lite bättre än igår just nu iaf.. Jag har inte haft någon feber vad jag vet, men av och till fryser jag som bara den. Dessutom tokblöder jag näsblod av och till.. :/ Min näsa tål inte ens en nässprejpuff om dagen :(

Hundarna har skittråkigt rent ut sagt! Dom kommer och lägger huvudet på mitt knä och vill mysa sedan hämtar som leksak efter leksak. Lukas får tokryck och pussar hela ansiktet på mig ibland, som för att pigga upp mig. Det hjälper tillfälligt iaf :)

Stegtävlingen går inte alls bra nu kan man säga.. ligger nog sist snart :( Bara korta hundpromenader som inte ger så mkt extra..

Nej nu vill jag vara frisk! Har ätit massa vitlök idag, det kanske hjälper, dessutom har jag köpt ingefära och tänkte göra avkok på, men det gör sig ju inte självt tyvärr....

Så nu har jag klagar lite, hoppas alla ni som läser är friska iallafall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar