2011-02-24

En ledig dag!

Idag har jag tagit en lång sovmorgon! Sov inte så länge men låg kvar och gosade med hundarna och suftade med telefonen och bara filosoferade... När jag väl beslutade för att gå upp hade iaf temperaturen gått upp en del så hundarna fick sin promenad utan att matte frös ihjäl idag! Igår frös jag oavbrutet från jag vaknade tills jag gick och la mig igen, tillbringade några timmar i ett varmt badkar igårkväll!
Det går både magsjuka och influensa på jobbet nu men änsålänge har jag klarat mig! Hoppas att det fortsätter så.. Det verkar som om de flesta som INTE brukar få vinterkräksjukan har fått den nu... Jag är en sån som inte brukar få den..hmm... Ska jobba hela långa helgen så jag lär väl inte komma undan bacilluskerna! BLÄ!

Det blev ingen skoterpåtittning i tisdags, kanske blir ikväll istället, det återstår att se! Skulle även vilja ut och shoppa lite både kläder och grejer! Behöver lite nytt nu när alla kläder hänger som säckar på mig! Jag skulle även vilja ha en soda-streamer (stavas de så??). Har tomma ramlösaflaskor i hela förrådet.. får bli en tur till ICA och panta lite också tror jag..

Ska försöka mig på att göra en älgmoussaka tills hjärtat kommer hem jag hoppas att det kommer bli gott.. Det såg iaf gott ut: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=935

Nu har det börjat snöa också! Jag vill inte ha mer vinter nu! Det får gärna fortstätta vara någon enstaka minusgrad och en stor värmade sol på himlen som gör att det blir takdropp och snön sakta sjunker ihop! Så vill jag ha det nästa helg! Då är jag långledig så att vi kan åka till Femten och bo där utan att vi fryser ihjäl!

Nu ska jag gå och ta ur en tvättmaskin och stoppa in en ny... kanske ska jag och Rolfy (dammsugaren) ta en svängom också!

1 kommentar: