2011-02-20

Då var det söndag igen..

Har haft en lugn helg! Åkte till Malung igår och hälsade på, har bara tagit det lugnt där, ätit god mat och sett på film och myst med alla hundar och katter! När vi är hemma blir det inte mindre än 5 hundar och 3 katter! Det är lite svårt att hålla reda på alla namnen och vem som gör vad.. :O)
Infogar ett kort som tagits i Femten förra sommaren när Lukas var valp där alla pojkarna står på rad och äter! Nu kan vi även lägga till tre katter, Dunder, Roy och Roger :)


Åkte hem hit till Mora efter lunch idag, handlade påvägen hem. Väl hemma blev det ett par välbehövliga hundbad och träningsvärk till matte i rygg och lår! Lukas tycker verkligen INTE om att bli badad i badkaret! I en sjö, vattenpöl eller bäck skulle det gå hur bra som helst men inte i badkaret! Nu är han sur på mig, blänger bara lite på mig, kommer inte när jag ropar och vägrade äta sin mat försen jag gått därifrån! Hoppas det går över snart... Rocky däremot verkade faktiskt tycka det var skönt att bli badad idag, han sitter och tittar på mig och lyfter öronen och ser så söt ut som möjligt... han är nog hungrig :-) Vi försöker att banta ner honom lite, han börjar bli lite för rund... 
För övrigt har jag slarvat med LCHF-dieten i helgen så idag har jag känt mig hungrig och lättirriterad och sugen på sötsaker... Det är inte värt att synda, den här känslan är just den som gjorde att jag började med LCHF!  Det krävs bara lite socker för att trigga igång kroppen igen.. Snacka om drog! abstinensen går aldrig över och bara man smakar så är man fast igen... Nu blir det att hålla sig stenhårt till dieten veckan som kommer! Går iaf fortfarande ner i vikt.. om än sakta.. 8hg på två veckor... men fortsätter det i den takten så är det många kilo som försvunnit till sommaren! ;)
Nu blir det soffmys resten av kvällen!
Imorgon blir det jobb och sedan kanske vi ska gå och se på hockey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar