2011-02-18

Äntligen underbara fredag! (eller hur var det nu....)

Jag har sett fram emot att det äntligen skulle bli helg så att man skulle få ta det lugn å mysa lite!
Fredagen började med att vi stängde avdelningen på jobbet pga vinterkräksjuka.. ganska lugnt ändå förrutom att de flesta mådde illa (hypokondri?).
Thomas hämtade mig efter jobbet så åkte vi ner på Mora och handlade lite fiskegrejer. Väl hemma skulle vi "bara" laga mat och sedan planerade vi att gå på bio ikväll. Thomas stod för att skära morot och palsernacka.. han kom inte så långt försen han skar sig i tummen, ganska mycket faktiskt.. Så det fick bli ytterligare ett besök på akuten den här veckan.. (tredje för thomas på mindre än en vecka!!) Som tur var fick vi genom akuten en jourtid uppe på vårdcentralen så ca 20 min efteråt kom vi ut därifrån med en tejpad och lindad tumme! Om han skulle sytt hade man fått sy genom nageln och vi kan väl säga att Thomas vägrade gå med på det!
Men nu är iaf rotfrukterna i ugnen och köttet på spisen, snart blir det middag men sedan nöjer vi oss med en film hemma i soffan.. och lite vin förståss :)
Funderar på om vi vågar åka hem till Malung och hälsa på imorgon.. (bara inte hjärtat får för sig att bli sjuk el skada sig igen!) Dålig vana han lagt sig till med tycker jag...

Nu blir det mys resten av kvällen! Hoppas jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar