2011-05-31

Mycket att tänka på...

Nu var det ett tag sen jag skrev något inlägg. Har haft fullt upp med lite allt möjligt.
Det är mycket tankar som finns i mitt huvud nu. På tisdag alltså om en vecka börjar Thomas i Örebro på sitt nya jobb, fram till dess jobbar jag varje dag och lördag-måndag blir det scoutläger i Kopparbo med mina scoutbarn. Jag ser verkligen fram emot lägret men samtidigt hade jag gärna velat tillbringa helgen med Thomas.. menmen..

Dessutom har Lukas börjat halta igen på ett framben :( Han började förra helgen med att lägga sig ner när vi gick långpromenader, vi förstod inte riktigt vad det var för fel men nu har han börjat halta ibland så då ser man ju. Vi har iaf gjort det vi kan nu, börjat med glucosaminet igen, värktabletter, korta koppelpromenader och vetrinärbesök om drygt en vecka i Falun... SUCK säger jag bara!

Och ångesten över att jag inte vet vad jag ska göra i höst är stor! Jag har sökt lite VUBar och lite kurser och frågat runt på lite vårdcentraler om jobb. Men ibland kan jag tänka, varför inte hitta på något helt annat? måste det vara sjukvård? LYXHUSTRU skulle vara gött en stund men det går inte min sambo med på, taskigt va!? ;)

Ångesten över att lämna det jobbet jag har och alla bra arbetskamrater börjar också kännas, snart är det semester för många av dom och efter semestern kommer jag ha semester innan jag får tjänstledigt... Känner min ganska ynklig just nu :(

Ikväll har vi lagt lite nät iaf, hoppas på lite fina matfiskar, helst "rymlingar" :) Fick några förra veckan och i helgen när vi la nät. Tyvärr har det blåst så in i vassen så det har inte gått att vara ute och fiska så mycket...

Ska försöka lägga in lite bilder på vad jag gjort de senaste veckorna men det får bli en annan dag med dåligt väder när jag är ensam hemma och inte har något annat för mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar