2011-05-04

Förändringsvindar blåser!

Ja, nu kan jag berätta att det kommer ske förändringar i mitt (vårt) liv i höst! Thomas har fått ett nytt jobb som produktionschef i Hasselfors, börjar om ca en månad där nere! Bra lön, semester och förmåner! Dessutom är det ju precis det han vill jobba med som han ska få göra. Han kommer nog bli en mycket gladare man skulle jag tro! :)

Hasselfors ligger ca 45km från Örebro, lite norr om Laxå. Min brors förklaring: " Det är ju MITT i skogen ju!" och ja, det är det kanske men jag känner på något sätt att jag kanske kommer trivas med det! Måst ju självklart åka dit snart och känna efter också!

Jag kommer jobba hela sommaren här i Mora, i höst får vi se vad som händer, jag vill ju inte vara kvar här i Mora utan Thomas så jag kommer väl flytta efter. Ska se om det går att få tjänstledigt, sedan söka en massa jobb/vik eller eventuellt plugga... eller varför inte vara hemmafru! :)  Mina tankar snurrar dag som natt kan jag säga! Någon som vill ge förslag eller råd är det bara att höra av sig!!

På något sätt kom ju det här ganska lägligt, i höst börjar landstingets nedragningar.. vi ska inte ens tala om hur mycket dom påverkar varenda personal just nu, stämningen är inte på topp direkt...

Igår var förhoppningsvis sista dagen på handledarutbildningen! Väntar på att få arbetet rättat sedan är den kursen klar! SKÖNT!

Nu blir det snart Grey´s! Imorgon är en ledig dag då borde jag egentligen hinna med hur mycket som helst, men vi får väl se om något av det jag borde göra blir av....

1 kommentar:

  1. STORT LYCKA TILL Maria!!! Du får höra om hematologen i Örebro behöver en duktig ssk till. ycka till!!! /Marie N

    SvaraRadera