2011-11-29

Lite ledig tid! (babbel!)

Den här veckan har jag semester! Jobbade bara igår, skönt att ha måndag och fredag på samma dag :P
Idag har jag inte gjort så många knop! Började med frukost i sängen som Thomas fixade till, somnade om med en Rocky i famnen och vaknade inte förren 9:20 igen! Rekord! Annars brukar jag vakna vid halv sju och inte kunna sova nå mer. Tänk att tillochmed morgontrötta jag skulle kunna vakna helt utvilad och pigg! För ett år sedan var det helt otänkbart!
Sedan har jag bara myst med hundarna som är mycket glada över att ha sällskap på dagarna istället för att bli lämnade hemma själva på morgonen. Har städat lite papper i köket och tagit en snabbis med dammsugaren! nu skulle jag behöva diska men lusten att resa på rumpan igen infinner sig liksom inte... :) Det börjar bli långt ner till diskhon eftersom vi har en låg bänk och magen är ivägen så jag får böja mig ännu mer frammåt och då gör sig ryggen påmind ist..  Även dammsuga börjar kännas lite i fogarna, men om man bara fusksuger lite här och där med en hand så går det jättebra, sedan får Thomas ta hand om resten!
Jag tar tacksamt emot tips på vilka skor man ska ha som gravid på vintern! Att luta sig frammåt och knyta kängorna är snart omöjligt skulle jag tro, stövlarna är okej men jag måste fortfarande luta mig frammåt och dra upp dragkedjan.. och foppatofflorna är ju inte så bra alternativ  i vinter... 

Har bara tio veckor kvar nu till beräknat datum, tänk vad tiden går snabbt! Och tänk att jag ska växa ännu mer, känns redan nu som magen är för liten för bebisen! Den försöker liksom pressa sig ut ur magen ibland, just nu upp mot revbenen och magsäcken! Och den känner direkt jag inte sitter rak i ryggen, sjunker jag ihop får jag direkt en fot eller rumpa el huvud uppkörd mot revbenen :) Det är fortfarande mest mysigt även om del del sparkar och rörelser kan göra lite ont, och det lär nog inte bli bättre. Liten är väldigt busig och aktiv!

Vaggan, skötbordet, babyskyddet till bilen och vagnen är ordnat, vagnen står i Mora och väntar på att hämtas! Kan nog fortfarande inte riktigt förstå att vi ska bli föräldrar, trots att magen växer och aktiviten är enorm... Det kommer nog inte kännas verkligt förren liten är här och vi verkligen får se honom/henne...
Jag har fått beviljad graviditetspenning också, så från 1 januari kommer jag vara hemma! Det känns både bra och lite sorgligt att sluta på jobbet som jag trivs så bra med! Men det ska bli skönt att pyssla hemma, tvätta alla barnkläder och handla det sista som behövs och bara vila, trots att jag itne känner någon trötthet nu så lär kroppen kräva lite mer vila när jag blivit större!

På Torsdag kommer Emma och Emelie hit, för julmys och julpyssel och lite shopping skulle jag tro! Det ska bli så himla roligt och mysigt!! :) Längtar!

Nej, nu ska jag se om jag inte kan ta mig an disken ändå, sedan kommer hjärtat hem och lagar middag till kvällen :)

Thomas och Lukas

Julmysigt i tv-rummet

Tjockmagen v29 och Lukas som vanligt upp och ner när kameran tas fram!

Det råkade bli ett långt inlägg idag.... mycket babbel! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar