2011-10-23

Gräsänka!

Nu har jag kommit hem till Hasselfors igen efter en trevlig helg i Mora! Hann med mycket på bara ett dygn! :) Träffat mina underbara vänner, först en fika med Marja. Sedan middag med Emma, Emelie, Kattis och Mats för att sedan ta ett sent besök till Marlene och Ronny!
Idag har jag dessutom hunnit äta lunch med min familj i Malung. Thomas har åkt till Göteborg idag och kommer inte hem förren på onsdag så nu ska jag vara ensam här i huset för första gången! Hundarna har vi lämnat i Nusnäs den här veckan eftersom vi inte har någon hundvakt när Thomas är borta!
Förra veckan var jag på älgjakt onsdag-fredag, fick tyvärr inte ens se en levande älg.. tur för älgen, otur för mig..
Magen växer som bara den just nu! Sparkarna blir mer och mer tydliga, ibland riktigt aggressiva, Liten tycker inte om när det trycker på magen, om byxorna trycker åt eller om Thomas lägger armen om min mage så blir det väldans liv där inne!
Jobbet går jättebra! Jag är så glad att jag fick byta jobb precis nu när jag är gravid och behöver ta det lite lugnare! Efter att ha pratat med mina vänner i Mora så känns det ännu bättre att jag bytt jobb precis när jag gjorde det.. Jobbet är roligt och omväxlande, ibland kan det väl vara lite stressigt men inte fysiskt tungt. Det enda jag kan klaga på är att det bli långa dagar som jag är hemifrån, åker före 7 och kommer hem vid 18-tiden. Men det beror ju på avståndet och inte jobbet. Hittills har det iaf gått bra att åka! Dock hinns det inte med så mycket annat, typ tvätt, städ, pyssel i hemmet mm. Den enda träningen jag hinner är promenad med hundarna någon kväll i veckan...
Nej nu tror jag att jag ska njuta lite av att vara ensam, chips eller ostbågar i soffan får det bli :) och kanske något bra på tv om jag har tur, annars blir det nog att öppna en bra bok!
Tvättmaskinen sköter sig ju ganska bra själv, storstäd får bli imorgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar