2011-04-11

Födelsedagskalas och fiske i skogen!

Har kommit hem till bebyggelsen igen efter en underbar vårhelg!
Det blev mycket fiske, mycket mys och till och med ett födelsedagskalas trots att det inte skulle få bli det (Thomas hatar att bli firad) :) Det var min kära sambo som fyllde 30! :) På lördagen som var den stora dagen kom först mina föräldrar på fika och korvgrillning sedan kom Thomas föräldrar samt hans farbror Roger med sambo Marita. De hade med sig smörgåstårta, daimtårta och lite klirrade flaskor.. blev en del tomflaskor efteråt så att säga :)








Vi åkte till Femten i onsdags, jag åkte först i en bil sedan kom Thomas senare på kvällen. När jag kom dit var det så tyst att det ringde i öronen. Det tar ett tag innan man blivit van tystnaden som faktiskt är där ute i skogen! Myste i stugan en stund, tog in ved, vatten och tog en promenad med hundarna. Fick några fina bilder på Lukas, Rocky är ingen linslus om man säger så...!

 På Torsdagen la vi ut en massa saxar som vi under helgen fick lite gäddor på, 8 stycken, varav två var 3-4kg gäddor! Pirkade gjorde vi också, fick små små abborrar, liknar akvariefiskar om man ska jämföra storlekar! Fick någon lite större men ingen "matfisk". Om man inte räknar med det hundarna fått. Våra hundar älskar fisk! Ibland snor dom råa fiskar men vi kokar dom och rensar åt dom annars, och spadet man har kokat dom i kan man ha kvar och göra gott "fisk-extrakt" av (som Thomas kallar det).


 

De minsta abborrarna vi fick kastade vi i vattenpölarna vid land så hundarna fick något roligt att göra :) Går inte att ta miste på jaktinstinkterna!
För er djurälskare kan jag säga att de flesta fiskarna hann ner i sprickor eller hål och på så vis blev de räddade från den dramatiska döden de annars fått! :)

Med kosten har det gått sådär, började de första dagarna med Kycklingsallad. På lördagen blev det både tårta och Smörgåstårta samt massa dricka!

Nu lägger jag in lite mysiga bilder från stugan och lite kvällsnöje :) det vill säga kortspel, fick inte med alfapet och korsorden men dom fanns också där... :) Lägger in lite naturbilder också..






Måste jag säga att jag längtar tillbaka!
Men till påsk ska vi dit igen, men då går det nog inte längre att komma ut på isen... Blir att njuta av solen i skogen då istället!

Nu ropar sysslorna på mig här hemma, tvättmaskinen piper och vill bli tömd och diskberget behöver diskas! Dessutom skulle det behöva storstädas här hemma, det får nog bli på fredag när jag är ledig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar